lauantai 2. helmikuuta 2013

229. Haastepostaus


Moi! Nyt pitkästä aikaa ajattelin tehdä taas haasteen. Blogi on ollut nyt pari viime postausta väähn enemmän life style tyylinen mutta koittakaa selvitä :D Sain tämän haasteen siis  Vekiltä, Se on ollut minulla jo kauan tuloillaan mutta nyt päätin tehdä sen loppuun ja julkaista...


SÄÄNNÖT :


- Kerro 11 asiaa itsestäsi

- Vastaa haastajan 11 kysymykseen

- Keksi 11 uutta kysymystä

- Haasta 11 bloggaajaa
En haasta ketään tiettyä mutta kaikki joilla on tarve haasteeseen ja postaukseen blogiin niin voitte tehdä :)
Ensin ne 11 asiaa minusta..

1. Olen himo siivooja! ja komennan muitakin siivoamaan koska sotku saa minut ahdistumaan ja ärsyyntymään. Huoneeni on siksi aina ihan tip top kohdillaan ja joka ikinen tavara on omalla paikalla. Siivoilen ja järjestelen tavaroita lähes joka päivä ja nautin siitä, en edes välillä huomaa kun ohimennen siivoilen ja laittelen tavaroita paikoilleen.

2. Olen puhelin addikti! En selviä päivääkään ilman puhelintani. Pidän sen koko ajan ulottuvilla ja koulussa se on melkein koko ajan joko kädessä tai taskussa, en laske sitä hetkeksikään minnekkään ja vahdin sitä kun haukka. Monella kaverillani on iPhone ja ollaankin aika paljon koulussa puhelimilla ja katsotaan videoita, kuunnellaan musaa, otetaan kuvia, luetaan blogeja, ollaan fb:ssä ja pelataan. Olen iltaisin ennen nukkumaan menoa puhelimella sängyssä ja avaan sen ensimmäisenä aamulla kun saan avattua silmiä sen verran että näkee lukea edes jotain :D Pitäisi kai vähentää tätä puhelimen käyttöä mutta siitä on tullut paha tapa ja riippuvuus..

3.En tykkää pitää hiuksia vapaana! Inhoan aukinaisia hiuksia ja en pidä ikinä päivisin hiuksia auki, korkeintaan joskus kun ehdin laittaa ne hyvin tai kihartaa niin saatan kärsiä pari tuntia hiukset vapaana. Minusta se on häiritsevää kun hiukset valuu koko ajan silmille ja tulee eteen. Ehkä jos minulla olisi joku ihan leikkaus etuhiuksissa niin voisinkin kestää sen mutta nyt olen sitä vastaan. Minun hiukset on myös niin paksut ja liukkaat että ei niitä saa millään kuriin ja laitettua hyvin vapaaksi ilman parin tunnin väkerrystä.

4. Olen laiska lukemaan! En jaksa ikinä lukea mitään isoja lehti juttuja ja saan juuri ja juuri luettua blogi kirjoitukset ja lyhyet kirjat. En ole ikinä lukenut vapaaehtoisesti ilman syytä mitään uutis lehtiä, selaan Demistäkin joka minulle tulee pitkät kirjoitukset yli ja luen vaan mahdollisimman vähän. Olen mielestäni ihan nopea ja hyvä lukija mutta en vaan jaksa tuhlata aikaa mihinkään turhien asioiden lukemiseen :D Pienenä minua saikin pakottamalla pakottaa lukemaan koulussa kirjoja ja jotain uutisia missä oli tärkeää asiaa..

5. Olen kuulemma yli pirteä! Koulussa kaverit sanoo että olen ihan ylipirteä ja iloinen ihminen joka hymyilee ja nauraa ihan liikaa :D En mahda mitään mutta se on minun tyyli ja en mahda sille mitään jos nauran ja hymyilen liikaa. Nauretaan kavereitten kanssa kyllä koulussakin ja vapaalla varmaan puolet meidän ajasta joten se on ihan normaalia. Moni opettaja ei varmaan tykkää meistä kun ollaan aika äänekkäitä ja nauretaan paljon tunneilla :D Mutta joo olen pirteä ja en osaa sanoa kenellekkään mitään negatiivistä tai ilkeää vaikka välillä olisikin aihetta...

 6. Tykkään urheilla ja liikkua! Jos minulla olisi aikaa käyttäisin sen ehdottomasti urheiluun ja kuntoiluun. Rakastan juoksemista ja juostaankin yleensä kavereitten kanssa liikuntatunneilla jos vaan saa sillä välin kun muut tekee muuta tai pelaa jotain. Jo ala-asteella minulla oli liikunta kymppiä ja ysiä ja nyt ylä-asteella se on pysynyt samassa, valinnais liikka ysi ja tavan liikka kymppi :D Käytiin nyt kuntosalilla ihan vapaaehtoisesti Tiian ja Hennan kanssa ja aiotaan varmaan jatkossakin mennä vähän treenaamaan. Se on niin kivaa kun saa tehdä kunnon treenin ja seuraavana päivänä lihakset on ihan jumissa merkkinä että treeni on ollut tehokas! Kesällä juoksin ja hölkkäsin myös reippaasti koirien kanssa mutta nyt talvella se ei onnistu kun illat pimenee ja en kestä pakkasella tai kylmällä ilmalla hengästymistä...
 
7. Kuuntelen paljon musiikkia! Tykkään kuunnella musiikia koneella ollessa ja joskus bussissakin. Minulla ei ole mitään tiettyä bändiä tai musiikki tyyliä mistä erityisesti tykkään mutta tykkään vähän kaikesta musasta. Minulla onkin melkein aina kuulokkeet korvilla ja spotify auki kun olen koneella...

8. Lellin Lilliä liikaa! Huomaan joskus itsekkin että hemmottelen Lillin pilalle. Niin kun Lillistä onkin sanottu että ainoa vika siinä on se että se on pilalle hemmoteltu poni :D Tämä pitää ihan paikkaansa mutta en mahda sille mitään. Olen aika perfektionisti joidenkin asioiden suhteen ja teen kaiken tarkasti ja huolella. Lillistä kyllä välilä huomaa että se minun lellimisen avulla pääsee vähän kaikkien niskan päälle ja alkaa pomottamaan kaikkia vähän liikaa. Siinä vaiheessa palaan aina maan pinnalle kun Lilli potkaisee tai heittäytyy hankalaksi hoitaessa. laitan ponia enemmän kuriin ja mietin etten lelli sitä enää liikaa. Aurasin tässä yksi ilta pimeällä sen tarhan polut auki, edellis päivään oli ollut kauhea myrsky ja lumisade joten sen hienot polut tarhassa oli hautautunut. Otin sitten lapion käteen ja ajattelin ettei pikku poni pärjää noin paljossa lumessa :D Kyllä hapotti lapioida raskasta suvilunta melkein kaksi tuntia mutta mietin vain että nyt Lillilä olisi kivempi viettää päivä tarhassa..

9. Olen taiteellinen ihiminen! Olen ihan pienestä asti ollut kova piirtämään, maalaamaan ja muotoilemaan kaikkea. Kuvis oli viime vuonna yksi lempi aineistani, mutta nyt en ole päässyt koulussa tekemään mitään töitä koska en ottanut kuvista valinnaisaineeksi. Nyt kadun päätöstä mutta viime vuonna en tiennyt että inhoamani opettaja olisi lähdössä pois joten  en sitten ottanut kuvista siinä pelossa että opettaja jäisi :D Onneksi meillä on kotona ihan normi taiteiulu juttuja ja olen ehtinyt vähän piirtää ja maalata tässä kaiken muun ohella... 

10.  Olen liian hyväuskoinen! En osaa olla kenellekkään kaverille tai tutulle ilkeä tai sanoa mitään negatiivista. Ajattelen asioita välillä myös liian positiivisesti ja etsin aina asioista positiivisia asioita. Välillä kai pitäisi olla joillekkin kavereille tai tutuille ankaria ja kieltää niitä mutta minua ei ole tehty sanomaan ei :D

11. Pelkään pimeää! Vaikka talvisin joudun kävelemään aamulla ihan pilkkopimeässä vajaan kilsan bussipysäkille. Minulla on vähän liian vilkas mielikuvitus ja heti kun näen jonkun varjon tai kuulen äänen niin olen ihan paniikissa :D Tämä pimeän pelko tuottaa välillä väähn ongelmia kun iltaisin jonkun on pakko mennä hoitamaan iltatalli ja aamuisiin on pakko kävellä pysäkille...

Sitten vastaan vielä Vekin atamiin kysymyksiin minulle...


1. lempimaa missä oot käyny?
-En ole matkustellut nyt hevosten tulon jälkeen minnekään kauas ulkomaille mutta ennen hevosia ehkä lempi maa missä käytiin on Espanja!
 

2. lempibändi/laulaja?
 - Ei ole mitään tiettyä lempparia mutta hyviä ovat mm.Brädi,Cheek ja The script...


3. lempiruoka?
-  Oisko spagetti ja lihapullat tai peruna kinkku kiusaus :D

 
4. koira vai kissa?
- Koira koska olen niin pahasti kissoille allerginen 


5. mitä haluaisit harrastaa ja miksi?
-Jotain itsepuolustuslajia tai yleisurheilua. Melkien mitä vaan jossa voi käyttää omaa voimaa ja sellaista kunnon urheilua. Olisi kiva vaan alkaa kokeilla kaikkia lajeja mutta tällä htekellä minulla ei jää aikaa muuhun harrastukseen ratsastuksen lisäksi 
6. musiikki merkitsee sulle:
 - No riippuu ihan millainen mieliala on, mutta tykkään kuunnella kaikkea reipasta ja nopeaa musiikkia enkä mitään valitusvirsiä.


7. kauanko oot blogannu?
-kai nyt väähn vajaat kolme vuotta :) 


8. lempinäyttelijä?
- Ei ole koska en ole perehtynyt mihinkään näyttelijöihin :D Minulle on itseasiassa ihan sama kuka näyttelee missäkin ja miten...

 
9. lempielokuva?
-Ei ole lempi elokuvaa tykkään kaikista komedia elokuvista ja en oikestaan tykkää mistään fantasiasta mutta kumminkin Twilight elokuvat on aika hyviä! Ehkä en olisi muuten niin innostunut niistä mutta olen lukenut kaikki kirjat niin olihan se pakko elokuviakin kattoa... 

 
10. nettisivut missä käyt?
- No tärkeimmät missä tulee käytyä eniten on Facebook,Blogger,Webmail,Netflix, Ht:netti ja tietty kaikki blogit mitä luen :) 


11. millä luokalla oot?
- 8F Luokalla Minna Chantin koulussa 

Sitten kysymykset jotka annan muille haastetuille:


1. Tykkäätkö urheilla?
2 .Katsotko paljon erillaisia elokuvia?
3 .Mikä on pahin tapasi josta haluaisit luopua muttet pysty?
4. Noloin tapahtuma hevosten seurassa?
5. Mikä on asia minkä muuttaisit itsessäsi jos voisit?
6. Lempi väri ja tyyli vaatteissa?
7. Lempi hevos ja vaate kaupat TOP 3 ?
8. Millaista koulua käyt?
9. Mikä on lempi vuoden aikasi ja miksi?
10. Omistatko mitään lävistyksiä? jos kyllä niin mitä?
11. Millainen on sinun unelma tulevaisuutesi ja miksi?

Nyt on haaste tehty :D Kylläpä oli haastavaa mutta sain vihdoin valmista!Toivottavsti tykkäsitte ja mahdollisimman moni haluaa tehdä nuo minun laatimat kysymykset blogiinsa! Nyt ollaan pikkuhiljaa lähdössä laittamaan hevosia ja siivoamaan tallit ja ajetaan valmennukseen Korholaan. Muistakaahan kaikki halukkaat käydä osallistumassa meidän Hebe-haalari arvontaan. (lisätietoa löydät edellisestä postauksesta) Valkusta muuten tulossa varmaan jonkinlaista postausta myöhemmin illalla tai huomenna...


26 kommenttia:

  1. Voiks siis kaikki tehä ton haasteen? :DD Kaikki lukijat siis? :D Vois tehä toisel käyttäjäl, oon silläkin tän blogin lukia (kai) : DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kaikki voi tehä ei oo ees pakko olla lukija :)

      Poista
  2. Asioita itsestäsi kakkonen ja kolmonen ovat minunkin "ongelmiani". Nyt kun sain netin puhelimeen, olen jäänyt aivan älyttömän pahasti koukkuun tähän syöpäkapulaan. Aivan ärsyttää, että ennen kuin saa kunnolla silmiään auki olen jo lukenut uudet blogipostaukset. Ähh. Onneksi muillakin on samoja onkelmia!:-D

    VastaaPoista
  3. sua näky siinä ypäjä ohjelmas :DD siinä 16. jaksos xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä päivä määrä? Haluisin kattoo mut jakso numeroita ei näy :(

      Poista
  4. Koska tulee sellanen LIVE juttu?

    VastaaPoista
  5. "opettaja olsii lähdössä pois" " ihan normi taiteiulu juttuja ja olen ehtinyt väähn piirtää" "Minulla on väähn liian vilkas"

    Tyttöpieni, mikä helvetti sun äidinkielennumero oli? Tollasta on tosi ärsyttävä lukee ei kai sul nii kiire voi olla ettet ehdi ees kattoo mitä kirjotat? Yritäs panostaa tohon..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja koulunkin nimen kirjotit väärin. Se on Minna Canth ei CHANT..

      Poista
    2. Mun mielestä toi mikä sun äidinkielen numero on niin ei vaikuta mitenkään tähän ! Koneella on huomattavasti vaikeampi kirjoitaa kuin käsin. Joten käyttäkääpä tekin päätänne !

      Poista
    3. Hankkikaa anot elämä! -.-" Mä sain ainakin ihan hyvin selvää noista Pinjan kirjoittamista teksteistä! (-: Ja te täydelliset....

      Poista
    4. Ihmiset hyvät! Tämä ei ole mikään äikän essee! :O Ja kyllä sen nyt kaikki tajuaa, mitä Pinja tarkoittaa. Eri asia olisi jos vaikka Pinja tarkoittaa koiraa ja kirjoittaa elefantti! :D
      -Anu

      Poista
    5. Minä ainaki saan ihan hyvin selvää. Koneella on oikeesti mulla ainaki paljon hankalampaa kirjotaa, jos häiritsee nii ei tarvii lukee.

      Poista
  6. Ootko tulossa kattomaan Cheekkiä Kuopion musiikkikeksukseen, kun se tulee?(:
    itse ainakin oon menossa..♥

    VastaaPoista
  7. onks ollu ongelmaa ettei kone lähde käyntiin ?

    VastaaPoista
  8. Kiva postaus... :D

    VastaaPoista
  9. Toi ykkös kohta on mussakin siivosin meidän eteisen ja vessan kaapit ja oman huoneen ja keittiön perjantaina xDD

    VastaaPoista
  10. Voitko tehdä sellasen päivän aikataulu-postauksen? :)

    VastaaPoista
  11. heii, voisitko auttaa mua ku oon uus näis blogi hommis :) Ku muokataan sitä ihme html koodii nii miten sitä muokataa et siit saa sellasen et se taustan kuva vaihtuu+ toivottavast ymmärsit ! ;D

    VastaaPoista
  12. voi ei! järki mennee.. miks kukkaan ei ossaa yhdyssanoja?? semmosta tekstiä jossa ei yhdyssanoja oo oikeen kirjotettu nii on niin raivostuttavvaa ja turhauttavvaa lukia ettei mittään järkiä. oiskohan syytä opetella..? ois nää jo alaluokilla pitäny osata. ei vaan järkeen mahu että miks joku ei ossaa oikeen kirjottaa. aina tekkee mieli alakaa korjaamaan varsinki yhdyssanavirheet. raivo nousee ku ei suomalaiset ossaa kirjottaa. opetelkaa se kirjottamisen taito ennen ku kirjotatte! mikähän mahto olla äikän numeros..? ei tosta tekstistä selvää saa ku ei yhdyssanoja osata.

    tässä nyt vuodatin vähän ku ärsyttää niin ettette tiiäkkään. ja turha haukkua tätä mun kirjotusta, suomessa on vapaa paino-oikeus/sana vai mikä onkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksi sitten itse haukut Pinjan tekstiä, kun omaasi ei saa haukkua!?!?!?! :D
      -Anu

      Poista
    2. No niimpä, kyllä muitten kirjotutaitoo voi haukku mut omaa ei.

      Poista
  13. sulla kin on kirjoitus virheitä "kirjoitustaito" joten turha aukoo päätä Pinjalle.......... Mitä teillä on tallin ensi-apu laukuissa

    VastaaPoista
  14. Onko kukaan sulle ikinä nähnyt että näytät tältä näyttelijältä todella paljon ?

    http://disneychannelfyi.onsugar.com/Starstruck-Premieres-Valentines-Day-6927433?page=0,0,17

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii näyttääki aika paljon!

      Poista
  15. Tein tämän, löytyy blogista www.kalleintaelamaa.blogspot.fi :)

    VastaaPoista

Kiitos kaikille aktiivisille kommentoijille! Jos odotat vastausta, laitathan sen uusimpaan postaukseen kommentilla.