lauantai 22. joulukuuta 2012

JOULUKALENTERIN LUUKKU 22


Ekanakin pitää hehkuttaa että saadaan kamera takas!!! Ihanaa on ollutkin kärsimystä selvitä puhelimella nämä pari viikkoo kun kamera oli rikki. Nyt kumminkin se on turvallisesti Kuopiossa ja päästään taas kuvailemaan :) Kohta lähdetäänkin hakemaan sitä liikkeestä ja päästään kuvailemaan heti kunnolla!

Tämän päivän luukun aihe on minun puhelimestani ohjelmia ja tietokoneen ohjelmista tarkemmin mitä käytän ja mitä olen ladannut sinne...
Kaikki varmaan tietääkin että minulla on iPhone 4s ja nyt haluaisin esitellä teille vähän mitä ohjelmia minulla siinä on ja antaa hyviä peli vinkkejä :D Moni on kysellyt mitä siihen kannattaisi ladata ja mistä sinä tykkään eniten, nytpä sitten näette tarkemmin!

Ensimmäisenä kuvat minun puhelimen pää sivuista, eli näissä kolmessa alimmaisessa kuvassa on pääsivuni. Niissä on aina pelin tai ohjelman kuvake ja alla lukee mikä se on...



 
Sitten nuo kansiot avattuina. Ensimmäisessä kansiossa onkin kuvanmuokkausohjelmia ja taustakuvasivustoja.


Olen myös tehnyt parista blogista pikakuvakkeet blogit kansioon, sieltä voi sitten nopeasti käydä lukemassa blogin jos on tylsää...
 


Itse en oikeastaan pelaa kun paria peliä joskus puhelimellani, suurin osa peleistä on ladattu kavereitten pyynnöstä. Mutta haluan nyt esitellä kaikki pelit mitä minulla on, tykkään pelata niitä välillä mutta en enää osaa innostua niistä niinkun alkuajoilla kun sain iPhonen :D

 Temple Run Brave
Ideana juosta karkuun tuollaista örkkiä, kerätään rahaa käännytään mutkissa ja hypitään puiden ja rotkojen yli. Ohjaus vetäisemällä näyttöä sinne suuntaan minne haluaa.
 
Temple Run
Aito ja alkuperäinne Temple Run tästä on sitten tehty uita versioita mutta mielestäni tämä on kaikista paras. Sama idea kun ylemmässä Temple Runissa.
 

 Subway Surf
poika juoksee karkuun sotkettuaan junan, latasin tähän jouluteeman mutta ulkonkö vaihtelee ajan mukaan. Hyvä peli jossa väistellään junia ja erillaisia esteitä ja tunneleita.
 
 
Max 
Tästä pelistä en oikein tykkää mutta kaveri pelaa tätä aina niin en ole sitten poistanutkaan. Lyhyesti kumminkin mitä olen kokeillut niin seikkaillaan tuollaisessa kaupungissa ja tuon pojan tarkoitus on tuhota kaikki avaruusoliot jotka jahtaa sitä :D

Rat on a Snowboard
Hypitään rotalla esteiden yli ja koitetaan kerätä mahdollisimman paljon pisteitä, huippu peli mutta olen pelannut niin paljon että alkaa vähän kyllästyttää..
 
Rat on a scooter 
Saman tyyppinen kun ylempi mutta nyt hypitään skootterilla ja kerätään juustonaksuja :D Aika haastava peli mutta ihan hyvä.

Sanajahti
Tpso hyvä peli Suomeksi. Tämä kehittää oikeasti aivoja kun pitää etsiä sanoja tuosta ruudukosta. Mitä enemmän sanoja löytää minuutissa sitä enemmän pisteitä saa. Pitkistä sanoista saa sitten enemmän pisteitä ja lyhyistä vaan vähän. Jos tekee oman profiilin peliin voi nähdä muitten sijoitukset ja kilpailla muita vastaan :)
 

LogosQuiz
Tämä ei mielstäni ole mikään peli, en tykkää siitä yhtään mutta kaverit pelaa sitä aina niin en ole poistanut :D Tässä on siis eri logoja ja niiden nimi pitää selvittää. Itse en ole tiennyt ehkä kun kaksi koska minun logo tietämys ei ole mikään huippu!


Flow
Älypeli jossa täytetään koko kenttä, pitää saada vedettyä viiva samanväristen pallojen välille ilman että viivat leikkaa toisiaan. Tykkään pelata tätä mutta tasoja on kauheasti niin menetän toivon kun en pääse niitä ikinä läpi :D 


DentalSurgery
 Hammaslääkäri peli joka on ihan sairaan hauska! Siinä hoidetaan vaan hampaita ja pitää etsiä kaikki likaiset ja reikäiset kohdat ja hoitaa ne kuntoon :D


FruitNinja 
Monelle varmaan entuudestaan tuttu peli mutta haluan kuitenkin esitellä tämän. Fruit Ninjassa siis pilkotaan nuo hedelmät ja seassa tulee pommeja joihin ei saa osua. latasin pelin takaisin vähän aikaa sitten koska kyllästyin siihen joskus alkuaikoina. Nyt kumminkin innostus tullut takaisin ja olen pelannut sitä pari kertaa.

Hill Climb 
Aika vanha peli mutta kumminkin hyvä :D Ajellaan eri autoilla tasoja läpi ja yritetään pysyä pystyssä. Kerätään rahaa ja rahalla saa avattua uusia tasoja ja ostettua autoja.


Legends
Tätäkään en itse pelaa ikinä mutta kai ideana vaan ajella autolla tasoja läpi :D



BikeRace
Ajetaan mopolla erillaisia ratoja. Hyvä peli mutta olen päässyt jo kaikki tasot helposti läpi niin pelaaminen jäännyt siihen :D Mopoa ohjataan painamalla kaasua ja kallistellaan kääntämällä puhelinta.
 
 
Sitten vielä yksi ohjelma joka on minulla tällä hetkellä vaan tietokoneessa mutta sen saa myös puhelimeen.
 
 

Spotify on minullekkin suhteellisen uusi juttu. Latasin sen pari kuukautta sitten koneelle, ja nyt olen käyttänyt sitä lähes joka päivä. Sinne pitää kirjautua sisään mutta sen voi hoitaa myös facen kautta. Spotify on paikka josta voi kuunnella ihan ilmaiseksi lähes kaikkea mailman musiikkia, siellä on kaikki uusimmat hitit ja Top listat josta löytyy ihan kauheasti musiikkia. Voi tehdä omia lempi kappaleista listoja jotka vaan laitta pyörimään samaa aikaa kun tekee hommia koneella. Ei tarvitse valita kappaleita uudestaan joka välissä, iskee vain yhden listan käyntiin niin musiikkia tulee vaikka monta tuntia putkeen :D Se on yllättävän helppo käyttää ja jopa minä onnistuin ilman Tiian apua tekemään oman profiilin ja hoitamaan itse kaikki musiikin valinnat ja listoittamisen... Suosittelen kaikille jotka tykkää kuunnella musaa niin lataamaan itselleen Spotifyn! Kirjoittakaa googleen Spotify ja löydätte varmasti lataus linkin. Sen voi ladata myös puhelimelle mutta iPhonelle se ainakin on maksullinen alun kokeilu ajan jälkeen.
 
 
 
 
Mitäs mieltä olitte tämän päivän luukusta? Onko teillä samoja ohjelmia kun minulla puhelimessanne? :)

35 kommenttia:

  1. Millä hakusanalla toi hammas peli löytyy appstoresta, ku ite en löydä sitä? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oisko tolla sen nimellä.. :D

      Poista
    2. Ei mulla ainakaan löydy..

      Poista
    3. mulla löyty androidin play shopista ainakin...

      Poista
    4. Mullakaan ei löydy appstoresta...

      Poista
    5. AppStoresta ei löydy...

      Poista
    6. Sitä ei kai enää saa ku en nyt löyä enää Appstoresta sitä ollenkaan :D

      Poista
    7. Mulla löyty tolla:) yks ohjelma ehdotus ois päivän sovellys joka päivä yksi maksullinen sovellus muuttuu ilmaiseksi päivän ajaksi:)

      Poista
  2. Toi Flow peli on niin koukuttava :DD jos sitä rupee pelaa, ni sitte ei voi lopettaa, mutta joskus tulee vaikeita tasoja... :)

    VastaaPoista
  3. Miten oot saanu noi blogit tollee :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on mun samsungis ne on kirjanmerkkejä!

      Poista
    2. meen vaa safarista blogin etusivulle ja valinnat, lisää kirjanmerkki niin se tulee tuonne etusivulle :)

      Poista
  4. Tää luukku oli kiva :) Noista peleistä mulla on kännykässäni ainakii alkuperänen Temple Run, BikeRace ja Hill Climbs. Voisin ladata tuon hammaslääkäripelin, kuulostaa hauskalta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi hammaslääkäri peli löytyy muute netistäki ja läpi oon päässy :--)

      Poista
  5. latasin itellekki ton dental surgeryn :D !!

    VastaaPoista
  6. ihan sika kiva postaus... mulle on just meinaa ostettu i phone 4s nii kiva lukee tämmossii siihe liittyvii =)

    VastaaPoista
  7. miten otat panorama kuvan iphonellas ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vaan 4s ja 5 voi ottaa panoraama kuvia ja se löytyy kameran valinnoista panoraama kohdasta :)

      Poista
  8. Tää oli tosi kiva. Mulla oli puhelimessa Fruit Ninja. Mut en enää omista puhelinta koska se hävis... :DD Voitko muuten tehä seuraavaan luukkuun sen varustepostaus 4/4? :)

    VastaaPoista
  9. ärsyttääks sua koskaa ku sun kaverit pelaa sun iphonella:D mun yks kaveri on ain iha ragena eikä anna kenekää pelata ja sanoo vaa et ymmärtäisitte jos teilki olis iphone.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei mua haittaa :D kunhan niillä on hauskaa nii samapa se mulle...

      Poista
    2. Kyl mää ainaki annan kamujeni pelata! (;; En oo nii itsekäs etten antas.

      Poista
    3. Ei oo kyllä itsekkyydestä kiinni.. Ite en anna kauheesti pelata, tietty joskus mut harvemmin koska sen verran kallis luuri tämä iphone, ja kerranhan kun se putoaa niin voi olla jo entinen.

      Poista
  10. Sulla on tismalleen samat pelit ku mun kaverilla ! :D Ja Sanajahti on kyllä ihan paras..ja koukuttava !

    VastaaPoista
  11. temple run ja sanajahti<3 hitto ku itellä ei oo iphonee::P

    VastaaPoista
  12. kui mä e ite löydä tota dental surgery pelii app storest? ;o tiiätkö onks se poistunu sieltä vai oonko ihan sokee ... ?

    VastaaPoista
  13. Mäkään en löytäny tota hammas lääkäri pelii? Ja miten oot saanu noi blogit tollain? (::

    VastaaPoista
  14. Tosi kiva postaus :) ja mul on lähes kaikki samat pelit ku sulla

    VastaaPoista
  15. Tosi kiva postaus! :) Saako sulle tehä bannerin ja käyttää noita sun ja lillin kuvia siihen vapaasti? (:

    VastaaPoista
  16. Onko sulla tää iPhone 4s 16GB?

    VastaaPoista
  17. Mulla on muutamia samoja pelejä kun sulla ja ajattelin noita muita latailla. Itselläni on puhelimena Samsung Galaxy Gio :D

    VastaaPoista
  18. Mulla ei ooo iPhonee, mutta pelaan aina kavereitten puhelimilla tota Hill Climb-peliä ja Temple Runia :) Musta tosi hyviä pelejä molemmat!(; Haluaisin iPhone 4s, mutta se todellakin taitaa jäädä haaveeksi :S

    VastaaPoista
  19. Jos kuuntelee musiikkii spotifysta nii tuleeks siit aina ilmotus facebookkiin et mitä kuuntelee, ku usein siel on niit ilmotuksii? :o

    VastaaPoista

Kiitos kaikille aktiivisille kommentoijille! Jos odotat vastausta, laitathan sen uusimpaan postaukseen kommentilla.