lauantai 29. joulukuuta 2012

209. Lumilautailua...

Moi! ehdin äkkiä tehdä postauksen ennenkun lähetään ridaamaan hevoset ja sen jälkeen ajetaan tahkolle laskettelemaan...mutta nyt asiaan ollaan Tiian kanssa aina tykätty lasketella, viimevuonna kuitenkin päätin aloittaa lautailun. Kokeilin sitä pari kertaa vuokralaudalla ja sitten mentiin ostamaan oma lauta. Nyt tänä talvenakin ollaan käyty jo lasketteleen Kasurilassa ja tehtiin kotiinkin pieni oma laskupaikka. Tai oikestaan eihän me lasketa vaan hypitään, minusta tavan laskettelemisessa ei ole mitään iloa jos sen osaa hyvin, vaan hyppimisessä on tarpeeksi haastetta ja jännitystä...



Rakastan tota mun laudan pohjan väriä ja kuviota :D
ja taas vaihteeks lauta vie mua 100-0 suoraan puskaan :D



Polvet ottaa vähän koville kun jalat laudassa kiinni ja sitku kaatuu nii eihän ne irtoo vaa jalat vääntyy sen mukaan minne päin sattuu kaatuun :D




Paikat on vähän kipeenä ja olkapää muljahti pari päivää sitten kun kaaduin suoraan mahalleen ja olkapää otti vastaan. Mutta hengissä ollaan :D Joka laskulla kyllä oikeesti saa pelätä että joku paikka taas katkee tai vääntyy. Viime talvenahan minulta Tahkolla katkes käsi kun vedin hyppyristä selälleen ja otin kädellä vastaan, ei ollu mukava tunne mennä hissillä ja laskee vielä pari mäkee katkenneella ranteella parkkipaikalle.. Mut kaikki jotka yhtään tykkää lautailusta tai laskettelusta niin suosittelen kokeileen ja rohkeesti vaa käyä ees iha pikku hyppyjä kokeilemassa, koska se on ihan supe hauskaa ja oikeesti vaativaa :)

75 kommenttia:

  1. Miksköhän miua alko naurattaa nuo kuvat ihan suunnattomasti? :D

    VastaaPoista
  2. Määki lasken laualla ja varmaan näyttää samanlaiselta mun lasketteli. :D

    VastaaPoista
  3. Lasken kans laudalla:) ihan super kivaa hommaa:D

    VastaaPoista
  4. Mä lasken suksilla,mut oon kerran laskenu laudalla ja olo vaikeeta;-) millon muuten tulee varustapostauksen vika osa?

    VastaaPoista
  5. kiva :) voisko tulla videoo miten sä lasket/hypit laudalla? :D ku kuvat näytti aika huvittaville ja "oudoille" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah joo en oo yhtää hyvä ku alotettiin vasta vähä aikaa sitte :DD

      Poista
  6. Mää lasken laudalla mutta en oo vetäny ku pari kertaa hyppyristä.. Uskaltaisnko? ;)

    VastaaPoista
  7. Laudalla on iha yyyyyyyyyyyyber kiva hypppiii. (; Tajusin et sul on samanlaine lauta ku mulla! Muttt voiko tulla videoo teiän laskusta !!

    VastaaPoista
  8. Ois kivaa jos tulis videoo teiän laskusta? :--)

    VastaaPoista
  9. Vähän tekis itekkii mieli kokeilla joskus lautaa, mut en sit tiiä tuleeko siitä mitään:D mut suksilla ollaan kavereitten kaa menty pienistä hyppyreistä ja sit sellasta metsä reittii missä on tiukkia mutkia jotkut ja sit siel on myös hyppyreitä! :D

    VastaaPoista
  10. Ollaan käyty aina muutaman kerran talvessa laskettelukeskuksessa laskemassa, ja sit ollaan omassa pihassa vähän kokeiltu :) Ite lasken suksilla, ja oon hyppyreistäkin vähän menny. Viime talvena menin semmosesta (mun mittapuulla) aika isosta hyppyristä ja kaaduin kivasti, huulesta tuli verta.. :p

    VastaaPoista
  11. Ois kiva käydä laskettelemassa en oo koskaan käyny, ainakaan vielä:D pitäis joskus äitiltä ja iskältä kysyy. Paljonko Tahkolla laskettelu muuten maksaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no riippu millasn lipun ottaa mut vaikka kolmen tunnin lippu 30e :)

      Poista
  12. Mä ite rakastan laskettulua ihan tooosi paljon, mut mul on sellanen ongelma et ku oon niitten isompien mäkien päällä nii meen paniikkii ja mitäs sitten kävikään? Kaaduin siihen keskelle mäkee ja kävelin loput alas... Heh korkeenpaikan kammo tais voittaa :/ Harmittaa sinäänsä ku osaan lasketella, mut ku pelkään sitä korkeutta ja vauhtia.

    Ihania kuvia !! :)

    VastaaPoista
  13. sun toppatakki ja -housut on ihan mielettömän ihanat ! ja lauta myös:)

    VastaaPoista
  14. Miten on mahollista että Lilli ja lauta vie kummatki sua iha 100-0 puskissa ? :D Mut tosi mahtavii kuvii! x)

    VastaaPoista
  15. Ite oon kans lautaa kokeillu mut ei ollu ihan mun juttu... :D ite tykkään tehä mettämäkiä ja muutenki hyppiä suksilla, jotenki enemmän vaan mun juttu (:

    VastaaPoista
  16. Mulla on joku 10 vuotta laskemisvuosia takana, joista viimeset kolme laudalla ! Lauta tuo mun mielestä lisää jännitystä laskuihin ja oon tykästyny siihen enemmän kun suksiin :---D Lautamonot on myös aika paljon mukavammat ja lämpösemmät ;)

    VastaaPoista
  17. Ihana lauta se väri on <3 Ja pikkasenku oot hyvä tuossa lautailussa, ku ite laskettelen vaa suksilla se on helponpaa huomattavasti :)

    VastaaPoista
  18. Ite lasken suksilla ja oon laskenu jo 4vuotta! kerran kävin lautailu tunnin mutta ei hirveen hyvi onnistanu XD

    VastaaPoista
  19. Mäki harrastan lumilautailuu! On mulla myös sukset mut lauta kivempi..:) sulla on muute samallainen takki ku mun isosiskolla! :D Iha sikahieno lauta sulla <3

    VastaaPoista
  20. Pinja, SAMAA MIELTÄ! :D Lumilaudalla on hirveen kiva hyppiä hyppyreistä ja pomppia minne sattuu. Ihan lauta sulla. Mullekkin käy monesti tolleen et lauta vie minne sattuu :)sori en jaksa kirjautuu puhelimella niin kirjoitan anonyyminä.

    VastaaPoista
  21. Kuinka pitkä toi sun lauta on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on mua johonki leukaan :D

      Poista
    2. Olisiko 145? Jos Pinja on n.160 cm :)

      t. jutanhevoselama.blogspot.fi

      Poista
  22. hahaa mäkin lautailen :P oon lautaillu jo kolme talvea ja voisin antaaa neuvoks et muista tosiaa noissa hypyissä koukistaa polvii ja olla joustavana ja myös piettää ylävartalo tiukkana koska sulla näyttää nuo kädet vähän menevän minne sattuu :-)

    VastaaPoista
  23. Ite meen suksilla, mut tykkään ihan hirmuisesti mennä pikkusista töyssyistä ja pompuista, jotain mettäreittejä ja sen sellasta. Haluisin kokeilla joskus lautaa, mut kaatuisin varmaa heti :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nnii no se vaatii oepttelmenista ja en määkää osaa vielä kunnolla ku vasta alotin viime talvena :D

      Poista
  24. Oi vitsi! Osaisimpa laskee laudalla! Sukset kyllä menee mutta lauta voi olla hukassa :D Mulla on kyllä veljen vanha "perintölauta" mutta enhä minä sillä osaa laskee!

    VastaaPoista
  25. näinkin täällä tahkolla ihan teojän näköset hississä, mutten sitten enää löytänyt teitä .. !(

    VastaaPoista
  26. Sulla on kiva blogi, liityin lukijaks :) Mäki lautailen, ja tykkään kans hyppiä ja mennä mettäreiteil :D

    VastaaPoista
  27. Mää niin haluaisin nähä teiät livenä.:D Vaikutatte tooooosi mukavilta.:D

    VastaaPoista
  28. UKK:n 32 kysymys on hieman vanhentuneella tiedolla:) Ajattelin ilmoittaa asiasta kun sen huomasin:p

    VastaaPoista
  29. Oiku toi sun lautas on ihana! Ite en vaa oo viel uskaltanu laudalla rinteeseen, ku suksillaki on pystyssä pysymine :D Liityin lukijaks, ku en ennen oo sitä aikaseks saanu tehtyä, vaikka tätä blogia oonki aikas paljo seurannu jo aikasemmi :) Ja sit yks kysymys: Saanko linkata sun blogin mun blogiin, ku mulla ois tekeillä sellane postaus et mistä sain idean ruveta pitämään heppablogia? Blogin osoite on: www.heppatytonelamaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korjaan tohonki ton osotteen, se onki http://heppatytonelama.blogspot.fi , eikä heppatytonelamaa

      Poista
  30. Aiheeseen liittymätön kysymys, miten saa blogiin tuon ihme tykkäsitkö nappulan tuonne alas :DD? Siis tohon mielipide juttuu

    VastaaPoista
  31. Rakastan lautaas <3 ! :) nyt iski itellekki into et ihan pakko päästä mäkeen et pitää hakee lauta ja monot. Oot varmaa hyvä laskettelee? :D

    VastaaPoista
  32. Huomaa että anot on jotenkin rauhottuneet eilisen videon jäljiltä kopkopkop... :> Tosi kivalta näyttäää! Ite en oo koskaan käyny tahkol laskettelee vaikka ihan vieres ja sulla ihana tuo lauta.. vitsi oot jjosta porvariperheestä tasan ku toollasia sulla! ei vaa:D Hieno sti menee ja oiskiva saada videoo. Teetkö sää jotai temppui? (:

    VastaaPoista
  33. Ok.?? kiva postaus. Mä en osaa edes lumilautailla vaikka oon koittanut 1 kerran.:D

    VastaaPoista
  34. oon nähnyt teidä livenä monta kertaa ja olen myös ollut samalla kassalla kerran taidän jälkeen. oon kade teilleeeee!!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    VastaaPoista
  35. Voih <3 Ite rakastan kans laksettelua, ennen se onnistu viel suksilla ihan hyvin, mutta nykyään korkean paikan kammo vie voiton ja lasten mäes pelottaa :DD Lautaa oon aina halunnu kokeilla (:

    VastaaPoista
  36. Millon teet vikan varustepostauksen?

    VastaaPoista
  37. liittykää lukijaks! sanni-rommi.blogspot.com

    VastaaPoista
  38. Hihi, näytätpä suloselta noiden lettien kans :D Mut lautas on tosi upee!:) Sekä muu laskettelu asu ^^

    VastaaPoista
  39. Mä tykkään kans ihan himosti lumilautailusta!
    Sun blogi on ihan mahtava(: liittyisin lukijaksi mutta koneeni ei suostu tekemään sellasta sähkistä että voisin liittyyy lukijakss.... argghhh...:(
    Käyn kuitenki zekkailees sun I-H-A-N-A-A blogia päivittäin(:::

    VastaaPoista
  40. Moikka! Ilmoitan, että hevosesi/ponisi on mukana taistelemassa "Vuoden parhaat hevoset/ponit"-tittelistä. Mainostaminen kannattaa, ja äänestysaika päättyy 1.1. klo 21. Lisätietoja; http://dancingonallfours.blogspot.fi/2012/12/vuoden-parhaat-aanestys.html

    ps. jos et halua olla mukana, ilmoitathan minulle pikimmiten!

    VastaaPoista
  41. tähän vastaus näkyy jo varmaa jossai, mut siis ootteks tiian kans samanikäset vaai ? :) jja sun ja tiian blogit on iha parhaita ja toi jouluelokuva oli iha paras! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti ei haittaa että vastaan Pinjan puolesta. Tiia on siis Pinjaa vuoden vanhempi :)

      Poista
    2. ei haittaa ja okei :)

      Poista
  42. mä meen suksilla :) sori en jaksa kirjautuu.. (oon siks anonyymi)

    VastaaPoista
  43. Ihania kuvia! :) Tää ei liity tähä mut oon iha masentunu, ku mun nilkka nyrjähti. Ja en pysty nyt lautailla ja tehä mitää muutakaa.

    VastaaPoista
  44. Kivan näköstä menoa :) ite lasken suksilla, viime talvena laskin kerran laudalla ja se ei totellu mua yhtään!! Oli sit takapuoli kipeena monta päivää.. Tarviis varmaa jonku kokeneemma apuu :D

    VastaaPoista
  45. Nyt mulleki tuli himo hyppiä . Sulla on muuten tosi hiano lauta:D

    VastaaPoista
  46. Kivan/hauskan näköstä vois joskus kokeille :) Mutta käykää kaikki kurkkaa jutanhevosblogi.blogspot.fi käy säki Pinja :)

    VastaaPoista
  47. Ihanii kuvii:)) Koska tulee seuraava postaus? Mäkin meen tänään lasketteleen laudalla pitkästä pitkätä aikaa:) Hyvää uutta vuotta sulle ja Lillille ja Tiialle&Voitolle:)!

    VastaaPoista
  48. Saanko lähtee Tahkolle mukaan? :-D

    VastaaPoista
  49. Mietin vaan, että eihän Lillillä voi edes kisata, kun sillä ei ole kunnollisia papereita... Ette tiedä syntymäaikaa, oikeeta ikää ettekä emästä tai isästä mitään??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä voi vaikkei ponilta kaikkia tietoja löydykkään...

      Poista
  50. Minkä värinen sun Iphone on? :D siis valkonen vai musta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on valkonen. Sori ku vastasin Pinjan puolesta :)

      Poista
    2. Ok, eikä mua ainakaan haittaa että vastasit Pinjan puolesta ;)

      Poista
  51. kivoja kuvia ja miten oot tehny tuon bon bon olevan kuvan etusivulla??et millä muokattu?? ja tuutkos vielä pieksämmäeele jos tuut ilmoitahhan;DD

    VastaaPoista
  52. kivoja kuvia ja miten oot tehny tuon bon bon olevan kuvan etusivulla??et millä muokattu?? ja tuutkos vielä pieksämmäeele jos tuut ilmoitahhan;DD

    VastaaPoista
  53. Kysyn sulta muutaman kysymyksen :D

    1. Kissa vai Koira?
    2. Juotko maitoa koskaan?
    3. Aijotko pitään Lillin itselläsi niin kauan että se kuolee?
    4. Ostatko Lillin jälkeen uude hepan?
    5. Hevonen vai Poni?

    VastaaPoista
  54. Voisitko tehdä joku päivä varustepostaus 4/4. OOTAN SITÄ INNOLLA! :D

    VastaaPoista
  55. Oon alottanu lukeen tätä blogia ja oon tullu siihen tulokseen että tää on yks parhaimmista blogeista!;)
    Ois kiva jos voitte tehä tallinesittelyvideon, vai onks teilä jo?:)

    VastaaPoista
  56. Sul on vaan niin ihani blogi <3
    mäki rakastan lasketteluu varsinki laudal,siihe vaidoin 3 vuotta sitte ku suksil oli nii helppoo ku osas mut ny hypin laudal ja o iha parasta:) en oo vaa tänä talvena päässy kertaakaa rinteeseen ku noi 2 ponii vie nii paljo aikaa:/

    VastaaPoista
  57. miten olet saanu tonne oikealle sivulle nuo facebook kuvakkeet? oletko itse tehny ne?

    VastaaPoista
  58. Mullakin lauta, aloitin myös vuosi sitten :)

    VastaaPoista
  59. Pinja sun laudan pohja on ihanan värineen ja se kuviokin hieno :)

    VastaaPoista
  60. Greetings! This іs mу first νisit to your blog!
    We are а group of volunteers and starting а new initіatiνe in a cοmmunity in the
    samе niсhе. Your blog ρrovided us bеneficіal information tо wοгκ on.

    You havе done a wonderful job!

    Here iѕ mу websіte :: Fotografo de bodas

    VastaaPoista

Kiitos kaikille aktiivisille kommentoijille! Jos odotat vastausta, laitathan sen uusimpaan postaukseen kommentilla.