tiistai 22. toukokuuta 2012

120. Haaste!

1. Kiitä bloggaajaa, jolta sait haasteen.
2. Lisää The Versitale Blogger Award-kuva postaukseesi.
3. Kerro 7 satunnaista faktaa itsestäsi.
4. Nimeä 4 bloggaajaa.
5. Ja kerro heille haasteesta!
Elikkäs ensimäisenä haluan kiittää Veraa jolta sain tämän kivan haasteen. Juurisopivasti mietinkin että mitä erikoispostauksen tynkää kirjoittaisin kun ei ole mitään muuta tekemistä niin sitten ei tarvinut pähkäillä sopivaa aihetta vaan minulle oli laitettukkin haaste tänne valmiiksi odottamaan :)

Mutta nyt ihan ensimmäisenä ne bloggaajat joille aion tämän haasteen antaa: 1. Ella 
2. Venla
3. Vekki
4. Lokki

Ja nyt itse haasteeseen eli minun täytyy kertoa 7 faktaa eli tosiasiaa itsestäni, yritän nyt keksiä isoimmat asiat jotka pistävät eniten silmään minut nähdessään...

1. Siivous vimma

Olen itsekkin huomannut että minuun on iskenyt tässä viimeisen vuoden aikana "siivous vimma". haluan siivota aina ja minua alkaa oikeasti ahdistaa ja ärsyttää jos jossain on tavarat levällään tai likaista. Tämän seikan huomaa sekä huoneessani että tallissa. Karsinassakin minun on aina pakko asetella purut täydellisesti siivouksen jälkeen: reunoilla ei saa olla yhtään kasoja ja purujen pitää tehdä keskelle mentäessä loiva ylämäki, välillä minua taas ärsyttää jos Tiian karsina on epäsiisti ja purut on vaan isketty ihan miten sattuu ympäri seiniä... Tykkään siivota ja järjestellä kaappejani huoneessa, siellä ei ole koskaan sotkuista tai mitään tavarakasoja ympäri lattioita :) Tiia meinaa välillä saada raivokohtauksen kun huomauttelen tallissa olevista tavaroista jotka se on jättänyt levälleen ja valitan jos käytävä on lakastu huonosti tai rehuhuoneessa on kipot ja kauhat levällään!



2. Ainainen käsityöihminen

Olen aina ollut ja tulen olemaan käsityöihminen. Tykkään ja haluan tehdä kaikkia neulonta ja ompelu juttuja. Koulussakin otin käsityön valinnaisena aineena kasi ja ysi luokalle. teen kotona vaatteita, pusseja ja kasseja viimekesänä kun vielä oltiin ahkeria kepparityttöjä väsättiin kyllä melkoisia hevosia ja täytyy kyllä myöntää että tulihan niistä ihan hienojakin :) Tälläkin hetkellä teen koulussa yksiä villasukkia ja täällä kotonakin on keskeneräiset villasukanvarret. nyt kesällä ei kyllä jotenkin inspiroi neuloa mitään lämpimiä villasukkia kun on jo muutenkin niin kuuma =)





3. Nälkä tuo kiukun...

Tuo väliotsikko jo kertookin tämän faktan pääasian eli kun olen nälkäinen tai erittäin väsynyt kiukkuunnun helposti ja silloin minua kannattaa varoa. en nyt tietenkään ala kellekkään kavereille tai tutuille vihoittelemaan mutta omille perheenjäsenille sitäkin enemmän. Ärsyynnyn muutenkin helposti ja en kestä jos joku arvostelee tyyliäni tai jotain tekemisiäni, varsinkin jos Tiia tai äiti tulee neuvomaan tai huomauttaa jostain ratsastus virheestä suutun. En oikein kestä negatiivistä palautetta omalta perheeltäni minkään tekemisen suhteen.


4. Herkuttelija

Minulla on paha tapa josta en tykkää yhtään, joka päivä minun on saatava jotain makeaa. Varsinkin kun tulen koulusta ja on kova nälkä tekee mieli jäätelöä ja kaikkia mahdollisia makeita epäterveellisiä herkkuja. Joka päivä kyllä syönkin vähän jotain makeaa enimpään sokerin himoon mutta yritän pitää kohtuuden kaikissa. Minulla on tietty karkkipäivä millon ihan virallisesti syön kotiin ostettuja karkkeja. Tulee sitä kyllä joskus tosi harvoin ostettua joku nami kaupassa käydessä yms. Limpparia en juo juuri koskaan vain harvoin jos katsotaan jotain leffaa yms. Kyllä olen pari kertaa kisoissakin ostanut pullon kylmää kokista lämpimällä kesä säällä :)





5. Lukioon ja kunnon työ

Yksi aika suuri haaveeni jatkoon on eli yläasteen aion hakea lukioon ja sieltä selviytyä hyvillä papereilla hyvään työhön. Olen aina halunnut lääkäriksi joko eläin tai ihmis lääkäriksi. Nyt kyllä tässä viimevuosien aikana olen kallistunut sinne pieneläin lääkärin puoleen, kun olen nähnyt paljon aika ällöttäviä ja kuvottavia haavoja ja ihan isoja vammojakin. jotenkin vaan ällöttää ja inhottaa ajatus verestä ja kaikista sairauksista, minua ei ehkä ole luotu sellaiseen työhön, eiväthän kaikki kestä pahoja ja raakoja asioita. Ihmislääkärinkin työhön kyllä oppii ja eihän sitä heti ensimmäisenä laiteta minnekkään ensiapuun vaan aloitetaan ihan pikkujutuista. Kunnon työ ja sitä ennen hyvät opiskelu paperit mahdollistavat sen että voin halutessani matkustella ja ostaa vaikka hevosen :)


6. Suuri kilpailu vietti niinkun ponillanikin...

Pienestä pitäen olen ollut kova kilpailemaan ihan koulussa ja sitten kotona Tiiaa ja pikkusiskoani Siniä vasten. Kaikkiin kilpailuihin mihin osallistun olen täysillä mukana ja teen loppuun asti veren maku suussa. Nautin voittamisesta ja kilpailusta. Se että sanoisin yleensä voittavan kuulostaa tosi itse rakkaalta ja tyhmältä mutta olen kova urheilemaan ja se näkyy kaikissa lajeissa mitä teen, voitin monesti ala-asteella vappukilpailun yhdellä jalalla pomppimis kisan tai meidän luokan pikajuoksun. ehkä jopa siksi että haluan ja en anna periksi kilpailuissa tarjoaa minulle sitten mahdollisuuden voittaa.

 Tämä mitä tässä koko ajan sepustin ei kyllä liity mitenkään ratsastuskisoihin. En ole mikään isojen kisojen kannattaja minua alkaa helposti jännittämään ennen kisoja ja siitä jo arvaan että nyt ei kyllä mene rata hyvin. lilli on herkkä hevonen joka aistii kaikki mielentilani ja vaistoaa käytöksestäni millaisella tuulella olen. Jos kisoja enne minua ei jännitä tiedän jo että on tulossa hyvä rata ja Lilli hyppää esteet mutta jos minua jännittää ei mikään onnistu Lilli kieltelee ja on itsekkin hermostunut. En saa luoda itselleni paineita ennen kisoja tai edes radan kävelyssä miettiä liikaa mitä teitä menen että tulee hyvä ja nopea aika, täytyy vain miettiä yksinkertaiset tiet ja sitten radalla tehdä päätöksiä sitä mukaa mitä niitä tulee...

Lillikin on aina ollut kova kilpailemaan ihan maastossa, sillä on välillä ihan yli menevä kilpailuvietti joka pistää sen pakosti juoksemaan rauhallisesta laukasta kovaan laukkaan ja Voiton ohi, siksi aina kun mietitään missä ja kuinka paljon laukataan maastossa niin täytyy ottaa huomioon tämä Lillin innostus voittaa "kisa" jonka se on ihan itse keksinyt.



7. Laiskottelu

Itsessäni minua ärsyttää laiskuus joka iskee useimmiten kun täytyy mennä talliin siivoamaan karsinat tai laittamaan hevosille ruuat kesken hyvän televisio ohjelman. Joskus ei jopa jaksa lähteä ratsastamaan vaan tekisi mieli jäädä sisälle löhöilemään sohvalle, sitten tuollaisissakin tapauksissa kun olen saannut laahustettua talliin intoni palaa ja tulee uusi energia aalto ja inspiraatio esim. ratsastaa koulua oikein kunnolla tai lähteä maastoon vähän kohottamaan heppojen kuntoa. Tunnetusti olen välillä myös laiska lukemaan läksyjä tai opettelemaan kokeeseen, ja sen huomaa milloin olen oikeasti jaksanut panostaa harjoitteluun koenumeroistani jotka saattavat vaihdella seiskasta kymppiin...



Sitten vielä muistutan kaikkia lukemaan postauksen numero 118. ja toimimaan ohjeiden mukaisesti, nyt minä lähden ulos katsomaan miten sunnuntaina istuttamat porkkanat pärjäilevät tuolla auringon paisteessa, ehkä ne jopa kasvaisivat enen kesää jonkin verran ;D








5 kommenttia:

  1. Tää oli siisti, noi jutut muistuttaa mua ihan liikaakin, esim. siisteysintoilu, herkuttelu, kilpailuinto, kunnon työ-haave.. Ainut joka noista ei päde minuun on toi käsityöihminen, sitä mä en todellakaan ole! :D

    VastaaPoista
  2. Hehe, onneks on näköjään olemassa muitakin siivoushulluja! Mä tykkään kans aivan kamalasti siivoamisesta, se on niin ihanaa kun on siistiä. Sotku ja lika ahistaa kamalasti, ja sotkussa ei pysty edes keskittymään mihinkään, esim. lukemaan läksyjä tai tekemään muuta keskittymistä vaativaa :D Mua ärsyttää kun jotku hevostallit on niin sotkusia, tekisi aina mieli siivota ja järkätä ja pestä ja puunata.. :D

    VastaaPoista
  3. oon just samanlainen noissa syömisjutuissa :D ja tee sun päivästä video :) !

    VastaaPoista
  4. Kiva että löytyy muitakin jotka tykkää siivota, olen jo kauan ajatellut että olen ainoa :)

    VastaaPoista
  5. Kiva haaste ja tää sun blogi on ihan paras:)

    VastaaPoista

Kiitos kaikille aktiivisille kommentoijille! Jos odotat vastausta, laitathan sen uusimpaan postaukseen kommentilla.